Najczęściej zadawane pytania

Dotyczące biura rachunkowego oraz świadczonych przez nas usług.

Jak wygląda współpraca z Waszym biurem w przypadku uproszczonej księgowości (KPIR, Ryczałt).

Jeśli masz już własną firmę:

  • Podpisujemy umowę i upoważnienie do wysyłki elektronicznej UPL-1.
  • Do 10-tego dostarczasz dokumentację do biura, możesz przesłać ją pocztą, kurierem lub odbierzemy ją osobiście*.
  • Przed 10-tym lub 15-tym otrzymasz na e-maila** z kadr informację o wysokości składek na ZUS i ewentualnie listy płac. Dokumenty można odebrać osobiście w biurze lub dowieziemy je do Ciebie*.
  • Przed 20-tym prześlemy na Twojego e-maila** informację dotyczącą podatków wraz z nią otrzymasz wynik finansowy i fakturę za usługi. Wynik i wpłaty można odebrać osobiście w biurze lub dowieziemy je do Ciebie*.
  • Wszystkie bierzące deklaracje wysyłamy elektronicznie, nic nie musisz podpisywać.
  • Przed końcem roku na podstawie analizy dochodów wybieramy optymalną formę opodatkowania na kolejny rok.
  • Rozliczenie Twojego zeznania rocznego jest bezpłatne.

Uwagi

  • *Opcja dojazdu jest dodatkowo płatna, dotyczy wyłącznie woj. łódzkiego.
  • **Wykorzystanie skrzynki e-mail do przesyłania niektórych informacji określa umowa.

Uruchamiasz działalność gospodarczą:

  • Podczas pierwszego spotkania ustalamy szczególy związane z Twoim planem. Podpowiadamy jaka forma rozliczeń będzie optymalna.
  • Pomagamy wypełnić niezbędne dokumenty m.in. wniosek do CEIDG, VAT-R.
  • Podpisujemy umowę i upoważnienie do wysyłki elektronicznej UPL-1.
  • Informujemy Cię o obowiązkach, zagrożeniach i sankcjach.
  • Jeśli planujesz zatrudnienie pracowników, otrzymasz kompleksową informację o wymaganej dokumentacji.
  • Ustne porady prawne otrzymujesz w pakiecie.

Chcę przenieść do Was księgowość w trakcie roku.

Przeniesienie rachunkowości w trakcie roku nie jest problemem. Należy jednak pamiętać o okresie wypowiedzenia w poprzednim biurze i o odebraniu wszystkich dokumentów wraz z ewidencjami. Są one niezbęde do "uzupełnienia" danych wejściowych i prawidłowego naliczania podatków w kolejnych miesiącach. Szczególnie pamiętaj o:

  • Dokumentach źródłowych, fakturach, dowodach wewnętrznych, remanencie, itp.
  • Wydrukach z ewidencji zgodnie z Twoją formą rozliczeń np. ewidencji zakupu i sprzedaży VAT, KPIR, Ryczałtu.
  • Ewidencji środków trwałych, ew. wyposażenia i ewentualnie przebiegu pojazdów.
  • Listach płac, kartach zasiłkowych, urlopowych, czasu pracy itd.
  • Wydrukach deklaracji np.: VAT, VAT-7, VAT-UE, PIT 28, PIT 36, PIT 36L wraz z potwierdzeniem wysyłki.
  • Muszę skorygować "x" miesięcy/lat wstecz. Ile to kosztuje.

    Korygowanie błędów po poprzednikach to bardzo niewdzięczne zajęcie, my wyznajemy zasadę powtórnego księgowania i liczenia od zera. Tak więc korygowanie wyceniamy na podstawie naszego cennika jak za bieżące prowadzenie. W przypadku korygowania dłuższego okresu (ponad 12 miesięcy) stosujemy idywidualne stawki. Zasada ta dotyczy zarówno rachunkowości jak i spraw płacowych.

    Czy mogę zlecić prowadzenie tylko spraw kadrowych.

    Tak. Świadczymy usługi outsourcingowe w zakresie kadr i płac na dwa sposoby. Pierwszy uproszczony czyli wszystkie sprawy związane z pracownikami są prowadzone w naszej siedzibie, ta usługa kierowana jest do mniejszych podmiotów. Druga opcja to czasowe oddelegowanie kadrowej do konkretnego przedsiębiorcy, ta usługa zalecana jest w przypadku zatrudnienia powyżej 20 osób.

    Gdzie odbywa się kontrola skarbowa i ZUS.

    Podpisując z naszą kancelarią umowę, fakt ten jest zgłaszany do urzędu skarbowego oraz ZUS (zmiana wpisu w CEIDG), to tak zwane wskazanie miejsca przechowywania dokumentacji. Kontrole z US i ZUS w większości przypadków odbywają się w naszym biurze zdarzają się jednak sytuacje, że dokumentację trzeba donieść do urzędu lub inspektorzy chcą przeprowadzić czynności u podatnika. Mają do tego pełne prawo.

    • 90-031 Łódź ul. Nowa 28 e-mail: biuro@e-efekt.pl Tel. 42 674 48 37, 42 661 95 25 Fax. 42 674 80 91 Telefon komórkowy: 601 950 605